اسلایدر

پیش بازی جام خیریه : چلسی-منسیتی
هواداران چلسی

چلسی یک شنبه باید به مصاف منچستر سیتی،قهرمان لیگ برتر برود تا تکلیف برنده ی جام خیریه مشخص گردد.


به گزارش کانون رسمی هوادارن چلسی در ایران،بازی با منچستر سیتی در جام خیریه اولین بازی آبی های لندن در فصل جدید خواهد بود.پس از این نیز چلسی باید در رقابت هایی نظیر سوپرکاپ اروپا،جام باشگاه های جهان و لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شرکت کند.

چلسی پس از قهرمانی مقتدرانه اش در جام حذفی که در راه رسیدن به فینال  تاتنهام را با 5 گل در هم کوبید،هم اکنون باید مقابل قهرمان لیگ برتر انگلستان قرار گیرد.تیمی که در آخرین دقایق لیگ برتر فصل گذشته توانست جام را از آن خود کند تا شایستگی های خود را به همگان ثابت نماید.

آخرین قهرمانی چلسی در جام خیریه به سال 2009 بر می گردد که پس از تساوی 2-2 مقابل یونایتد،در ضربات پنالتی این تیم را 4-1 در هم کوبید.چلسی یک شنبه در ورزشگاه ویا پارک، باید رو در روی حریف قدر خود یعنی منچستر سیتی قرار می گیرد تا با پیروزی در این میدان این کاپ را بالای سر ببرد و فصل را با شیرینی و روحیه ای بالا آغاز کند.

لازم به ذکر است که در صورت تساوی دو تیم در 90 دقیقه،وقت اضافه ای وجود نخواهد داشت و بازی مستقیما به ضربات نفس گیر پنالتی کشیده می شوند.



آخرین وضعیت دو تیم

مارکو مارین تنها بازیکن چلسیست که نمی تواند در این بازی پا به میدان بگذارد.وی چند روزیست که از ناحیه ی همسترینگ دچار آسیب دیدگی شده است که البته چندان جدی نیست.ولی باید چند روزی را به استراحت بپردازد.البته می شود نام اسکار دوس سانتوس را نیز در کنار مارین قرار داد.بازیکنی که باید در فینال مسابقات المپیک لندن مقابل مکزیک هنرنمایی کند.

گریت بری و میکا ریچارد قادر به همراهی منچسترسیتی در این مسابقه نیستند.در مورد ماریو بالوتلی و داوید سیلوا که فینالیست های یورو 2012 بودند،تایید شد که بازی را از روی نیمکت آغاز می کنند.


گفته های مربیان

روبرتو مانچینی که سودای خرید ون پرسی را رد سر داشت، گفت : " تنها 20 روز به پایان مهلت نقل و انتقالات باقی مانده است و من فکر نمی کنم که هیچ شانسی برای به خدمت گرفتن ون پرسی داشته باشیم.بیش از این نمی خواهم درباره ی بازیکنان صحبت کنم.افکار من تنها بر روی بازی با چلسی متمرکز شده است.هم اکنون تنها می خواهم درباره ی این بازی فکر کنم."


روبرتو دیمتئو درباره ی بازیکن سابق منچسترسیتی و حال حاضر چلسی،یعنی دنیل استوریج گفت :" قطعا او را به عنوان بخشی از برنامه هایم می دانم.او بخشی از تیم و ترکیب است و چیزهای زیادی برای گفتن دارد.هنوز درس ها و آموزش های بسیاری باقی مانده است که دنیل باید به خوبی یاد بگیرد.ولی ما امیدواریم که او بتواند بیش از پیش رشد کند و به یکی از بازیکنان فوق العاده و بزرگ برای ما تبدیل شود.او این قابلیت را دارد که در بیش از یک پست بازی کند.کاملا مشخص است که دنیل دوست دارد در پست شماره 9،یعنی مهاجم مرکزی بازی کند.بر سر این پست رقابت سنگین و خوبی وجود دارد..ما خواهیم دید که پس از آغاز فصل او در چه پستی بازی خواهد کرد."


آمار و ارقام

از زمان آغاز لیگ برتر انگلیس ( سال 1992) تنها 7 تیم از 20 قهرمان جام خیریه توانسته اند لیگ برتر را نیز از آن خود کنند.

با این حال در 5 سال گذشته، چهار بار تیمی که در جام خیریه قهرمان شده توانسته است لیگ برتر پیش رو را نیز از آن خود کند.

چلسی در 9 جام خیریه حضور داشته است که در آن ها 4 بار قهرمان شده و 5 بار نیز شکست را پذیرفته است.

چلسی در هر 9 دوره ی حضورش در این رقابت ها گلزنی کرده است.با این حال تنها در دو دوره توانسته دروازه ی خود را بسته نگه دارد.

منچستر سیتی نیز تا کنون 8 بار به این رقابت راه یافته که در 5 حضور اخیرش قهرمانی را تقدیم حریف کرده است.از جمله باخت های آن ها باخت 3-2 فصل قبل، مقابل یونایتد می باشد.آبی های منچستر در آن بازی ابتدا با 2 گل از حریف خود پیش افتادند ولی در نهایت 3 گل دریافت کردند.

در میان تیم هایی که تا کنون بیش از 5 بار در این رقابت ها حضور داشته اند،نیوکاسل با برد 17% از بازی هایش ضعیف ترین عملکرد را داشته است.پس از آین تیم منچسترسیتی با 38% و چلسی با 44% پیروزی بدترین عملکرد را با توجه به تعداد دفعات حضورشان در این مسابقات داشته اند.

منچسترسیتی در فصل 1968/69 بهترین پیروزی تاریخ این رقابت ها را از آن خود کرده است.آن ها در آن سال وست برومویچ را با نتیجه ی 6-1 در هم کوبیدند.

هر 5 دیدار اخیر منچستر سیتی و چلسی در لیگ برتر انگلستان بوده اند.در این 5 بازی 4 پنالتی گرفته و 3 بازیکن نیز اخراج شده است.

در 3 دیدار اخیر این دو تیم،گل پیروزی بخش در 15 دقیقه ی پایانی به ثمر رسیده است.

کارلوس توز در 7 بازی خانگی تیم هایش(منچستر سیتی،یونایتد و وستهام) برابر چلسی،توانسته است 6 گل به ثمر رساند.



در جام خیریه ، چلسی سه بار تکلیفش در ضربات پنالتی مشخص شده که دو بار در سال های 1997 و 2007 باخته و یک بار در سال 2009 بازی را برده است.

چلسی در چهار دوره ی اخیر حضورش در این رقابت ها نتوانسته حریفش را در 90 دقیقه ی معمول شکست دهد.آن ها دو بازی را باخته و دو بار نیز مساوی کرده اند تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

در 7 دوره از 10 دوره ی قبلی این رقابت ها تیمی قهرمان شده که در فصل قبل، لیگ برتر را از آن خود کرده است.

آمار چلسی مقابل منچستر سیتی

بازی های انجام شده : 143 بازی
پیروزی های چلسی : 61 بار
باخت های چلسی : 46 بار
تساوی ها : 36 بار

قهرمانان 10 دوره ی گذشته جام خیریه
 
2002 : قهرمانی آرسنال - لیورپول
2003 : قهرمانی منچستر یونایتد - آرسنال
2004 : قهرمانی آرسنال - منچستر یونایتد 
2005 : قهرمانی چلسی - آرسنال
2006 : قهرمانی لیورپول - چلسی
2007 : قهرمانی یونایتد-چلسی
2008 : قهرمانی یونایتد-پورتسموث
2009 : قهرمانی چلسی - یونایتد
2010 : قهرمانی یونایتد - چلسی
2011 : قهرمانی یونایتد - منچستر سیتی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 21 مرداد 1391برچسب:پیش بازی جام خیریه : چلسی-منسیتی,
ارسال توسط مصطفی بختیاری